سفارش تبلیغ
صبا ویژن
معبر سایبری احمدآباد
نوشته شده در تاریخ 93/5/1 ساعت 5:3 ص توسط بروبچ


 

بعداز آیت الله مکارم یکی دیگراز مراجع عظام تقلید هم نسبت به دولت موضع گرفت.

پاسخ اعتراضی آیت الله سبحانی به معاون رییس جمهور

 

دفتر آیت‏‌‏الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در قم اطلاعیه‏‌‏ای به این شرح صادر کرده است:

 

در مطلب مندرج در تاریخ 15/4/1393 در روزنامه رسالت شماره 8142 از قول معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده چنین نقل آمده: بگیر و ببند و داغ و درفش راه حل مشکل جمعیت نیست، روش‏‌‏های سلبی به زیرزمینی شدن روش‏‌‏های رایج پیشگیری از بارداری می‏‌‏انجامد.
 
سپس افزوده است: این واقعیت، جوان نیاز و لازمه پیشرفت توسعه استقلال و امنیت کشور است باید به یک باور عمومی تبدیل شود و راه آن به بگیر و ببند و داغ و درفش نیست… .
 
آیت‏‌‏الله العظمی سبحانی در درس تفسیر خود در مدرسه حجتیه درباره گفتار وی، دو مطلب را تذکر داده است
 
نخست اینکه باید افزایش جمعیت به باور عمومی تبدیل شود سخن خوبی است، ولی تا این باور عمومی در کشور رخ دهد نیاز به زمان دارد که نسلی بگذرد و نسل دیگر از طریق رسانه‏‌‏ها به چنین باوری دست یابد، در این صورت سؤال می‏‌‏شود تکلیف قانون‏‌‏گذاران و نظام در این بخش از زمان در مورد پیشگیری‏‌‏های حرام مانند سقط جنین و غیره چیست، که قطعا به کاهش جمعیت منتهی می‏‌‏شود؟
 
دوم اینکه سؤال می‏‌‏شود چگونه فقط در این مورد اقدام سلبی نکوهش می‏‌‏شود و فقط به اقدام ایجابی اکتفا می‏‌‏گردد، اگر این روش صحیح است، پس در تمام جرائم این راه را بپیمائیم.
 
1? جرائم راهنمایی لغو شود و کوشش شود احترام به قوانین راهنمایی به صورت باور عمومی درآید.
 
2? جرائم حمل و نقل و خرید و فروش مواد مخدر نادیده گرفته شود، زیرا با بگیر و ببند و داغ و درفش نمی‏‌‏توان با این پدیده مبارزه کرد، زیرا تبدیل به یک امر زیرزمینی می‏‌‏شود، باید کاری کرد که زشتی آن نهادینه شود.
 
3? جرائم عفت عمومی به کلی لغو گردد تا احترام به عفت و پاکی در کشور نهادینه شود، وقس علی ذلک، آیا این منطق صحیح است.
 
پیامبران همیشه مبشر (نوید دهنده) و منذر (بیم دهنده) بوده‏‌‏اند، آنچه که معاون رئیس جمهور در امور زنان می‏‌‏اندیشد فقط در مدینه فاضله رخ می‏‌‏دهد نه در جوامع امروز که زیر بمباران صدها تبلیغات ویرانگر است.
 
این مرجع تقلید در پایان یادآور شد: تعبیر وی در عملکرد قوه مقننه به «بگیر و ببند و درفش» دور از انتظار از یک مقام مسؤل است.
 
این بود خلاصه اعتراض معظم له نسبت به نظر ایشان، حالا اگر معاون محترم اعتراضی دارند مطرح کنند.
23/4/1393
قم – دفتر آیت الله العظمی سبحانی 









طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ