سفارش تبلیغ
صبا ویژن
معبر سایبری احمدآباد
نوشته شده در تاریخ 93/6/28 ساعت 5:57 ع توسط بروبچ


 

گزارش بلندبالا علیه دولت تدبیر و امید

بان‌کی‌مون پاسخ لبخند روحانی را داد!

 

4 ماه بعد از دیدار روحانی و بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل دولت تدبیر و امید را به نقض گسترده حقوق بشر و خلف وعده متهم کرد تا نتیجه دیپلماسی لبخند بیش از پیش مشخص شود.

 

گروه سیاسی صراط -  4 ماه بعد از دیدار روحانی و بان کی مون در شانگهای، دبیرکل سازمان ملل در گزارشی دولت یازدهم را به نقض گسترده حقوق بشر و خلف وعده متهم کرد تا نتیجه دیپلماسی لبخند در دولت یازدهم بیش از پیش مشخص شود.

در گزارش بان کی مون تقریبا هیچ یک از موارد مربوط به حقوق بشر از قلم نیفتاده (!) و او دولت روحانی را در زمینه های آزادی بیان، اعدام ها، مشاغل دولتی برای بهاییان(!)، اینترنت، فلتر سایت ها و ... متهم کرده است.

"بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارشی جدید درباره ایران ادعا کرد: وعده های حسن روحانی رئیس جمهور این کشور در مورد حقوق بشر و آزادی های بیشتر برای جمهوری اسلامی منجر به هیچ پیشرفت قابل توجهی در زمینه حقوق بشر و آزادی بیان نشده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در گزارش سالانه بان کی مون به مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره حقوق بشر در ایران که نسخه‌ای از آن روز جمعه در اختیار رویترز قرار گرفت همچنین در مورد افزایش گزارش شده اخیر در اعدام‌ها در ایران ابراز نگرانی شده است.

در این گزارش ادعا شده است: "رئیس جمهور ایران متعهد شده است محدودیت‌ها در زمینه آزادی بیان را کاهش دهد و امنیت مطبوعات را تضمین کند اما متاسفانه این وعده‌ها منجر به هیچ پیشرفت قابل توجهی در این زمینه‌ها نشده است و محدودیت‌ها در زمینه آزادی بیان همچنان ادامه دارد و بخش‌های زیادی از زندگی را تحت تاثیر خود قرار داده است."

بان کی مون در گزارش خود ادعا کرد: با این حال گفته می‌شود تبعیض علیه اقلیت‌های قومی هم به لحاظ قانونی و هم در عمل همچنان ادامه دارد. اعضای فرقه بهائیت همچنان از دسترسی به آموزش عالی و شغل دولتی محرومند و شاهد ادامه دخالت دولت در اشتغال آنها در بخش خصوصی هستند.

در این گزارش سازمان ملل متحد همچنین ادعا شده است: وعده دیگر روحانی در مورد اینترنت نیز محقق نشده است.

بان کی مون در گزارش خود همچنین از اینکه چنین وعده هایی هنوز عملی نشده و دستگاه قضائی دستور مسدود شدن بسیاری از رسانه‌های اجتماعی و پایگاه‌های اینترنتی را صادر کرده است، ابراز تاسف کرد.

در گزارش بان کی مون همچنین در مورد افزایش تعداد اعدام‌ها در ایران طی سال گذشته ابراز نگرانی شده است.

بان کی مون با اذعان به اینکه اکثر این اعدام ها مربوط به مجرمان مواد مخدر است، از تهران به علت اجرای حکم اعدام در مورد نوجوانان انتقاد کرد.

این گزارش ضد ایرانی در شرایطی مطرح می‌شود که قرار است تا چند روز دیگر نشست مجمع عمومی در نیویورک برگزار می‌شود و سران کشورهای جهان با حضور در سازمان ملل درباره مسائل بین المللی و منطقه‌ای سخنرانی می‌کنند. 










طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ