سفارش تبلیغ
صبا ویژن
معبر سایبری احمدآباد
نوشته شده در تاریخ 93/6/28 ساعت 6:0 ع توسط بروبچ


 

 پرسشی دیپلماتیک

چرا مدیر فیسبوک صفحه ظریف را مسدود نمی‌کند؟!

یکی از امور طبیعی در فیسبوک، مسدودکردن صفحاتی است که در آنها نسبت به رژیم صهیونیستی انتقادی صورت گرفته باشد و یا در هدر صفحات، تصاویری از سران جبهه بزرگ مقاومت اعم از امام خامنه ای، سید حسن نصرالله و... انتخاب شود.یکی از مسایل مهم، پالس هایی است که از جانب ظریف به اغیار داده شده است که از جمله مهمترین آنها، تبریک عید یهود (روش هشانا) به دختر نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا، بود

در ادامه مطلب


یکی از امور طبیعی در فیسبوک، مسدودکردن صفحاتی است که در آنها نسبت به رژیم صهیونیستی انتقادی صورت گرفته باشد و یا در هدر صفحات، تصاویری از سران جبهه بزرگ مقاومت اعم از امام خامنه ای، سید حسن نصرالله و... انتخاب شود.

تابستان 88 بود که طرفداران اسماعیل هنیه، عضو شاخص حماس، اعلام کردند که مسئولان فیس بوک بدون آن‌که دلیل قانع کننده‌ای داشته باشند، صفحه هنیه که بیش از 10 هزار عضو داشت، را حذف کردند. بعدها مشخص شد که علت اصلی مسدودکردن این صفحه، فشار از جانب اسراییل و آمریکا بوده است.

پاییز 89، آوی دیچر‌، وزیر سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، اعلام کرد با همکاری چند فعال در زمینه مقابله با آنچه که "یهودستیزی اینترنتی" نامیده می‌شود‌، برنامه‌ای را برای حذف صفحه سید حسن نصرالله‌ اجرا کردند. این افراد توانستند صفحه دبیرکل حزب الله لبنان در فیس بوک را که
بیش از 9 هزار عضو داشت، حذف کنند.

تابستان 91، این بار مسدودشدن صفحات در فیسبوک به مصر کشیده شد و صفحه اینترنتی احمد مرسی، پسر محمد مرسی رییس جمهور سابق مصر، به دلیل اعتراض به رژیم صهیونیستی حذف شد.

تابستان 92، خبر حذف صفحه بشار اسد، رییس جمهور مقاوم سوریه، در فیسبوک با بیش از 500 هزار هوادار در رسانه ها منتشر شد.

علاوه بر شخصیت های سرشناس که به جهت انتقاد از رژیم صهیونیستی از فیسبوک حذف شدند، صفحات متعلق به برخی گروه ها نیز به سانسور اسراییل پسند فیسبوک مبتلا شدند. برخی از آنها عبارتند از: سوریا المقاومة، تلویزیون المنار حزب‌الله، مقاومة لبنان، سومین انتفاضه، بزرگترین صفحه شیعیان در فیسبوک، هواداران امام خامنه ای با بیش از 100 هزار لایک، استقامت و...

به راحتی قابل فهم است که هر صفحه ای که در آن به موضوع فلسطین، به عنوان مساله اول دنیای اسلام، و در نفی یا انتقاد از رژیم صهیونیستی پرداخته شود، به سرعت از جانب مدیریت فیسبوک با اخطار جدی مواجه و نهایتا حذف خواهد شد.

با این همه، نکته سوال برانگیز این است که چرا صفحه وزیر خارجه دولت یازدهم، که قطعا یکی از کارهای مهم وی موضوع فلسطین و مقابله با رژیم آپارتاید و کودک کش اسراییل است، همچنان فعال بوده و مشکلی برای آن ایجاد نشده است؟!

هرچند پاسخ به این سوال نیز بسیار ساده و قابل بررسی است. مروری بر مطالب منتشر شده توسط ظریف در سایت صهیونیستی فیسبوک نشان می دهد که وی در این سایت، کمترین پردازشی به فلسطین و نفی اسراییل نداشته است. حتی در بحبوحه جنگ 51 روزه علیه مردم مظلوم غزه، که تمام آزادیخواهان جهان نسبت به آن واکنش نشان دادند، صفحه شخصی وزیر خارجه دولت یازدهم در این سایت صهیونیستی در این رابطه کاملا غیرفعال بود!

مساله مهم دیگر، پالس هایی است که از جانب ظریف به اغیار داده شده است که از جمله مهمترین آنها، تبریک عید یهود (روش هشانا) به دختر نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا، بود. تبریکی که در حین آن، وزیر شاگرد اول روحانی نوشت: ایران هیچگاه هلوکاست را انکار نکرده است، فردی که هلوکاست را انکار کرد، رفت. سال جدید مبارک!

 


با این حساب، آیا مدیر اسراییلی سایت صهیونیستی فیسبوک از جانب مطالب منتشره در صفحه محمدجواد ظریف خطری احساس می کند که بخواهد با آن مقابله کرده و مانند دیگر چهره های سرشناس امت اسلام، نسبت به حذف آن اقدام نماید؟!










طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ